1
|
Klasa drogi
|
"GP"
|
2
|
Grupa nośności podłoża
|
G1 - G4
|
3
|
Obciążenie (nośność nawierzchni)
|
115kN/oś
|
4
|
Prędkość projektowa
|
- Vp=70km/h – poza terenem zabudowy,
- Vp=60km/h – teren zabudowy,
-
od km ok. 134+250 do km ok. 135+000
- od km ok. 136+850 do km ok. 137+150
- od km ok. 140+400 do km ok. 141+500
- Vp=60km/h – teren zabudowy wraz z terenem zabudowanym,
- od km ok. 136+850 do km ok. 137+150
- od km ok. 140+400 do km ok. 141+500
|
5
|
Prędkość miarodajna
|
-
Vm=90km/h – poza terenem zbudowy (na podstawie obliczonej krętości z zastrzeżeniem § 13. ust. 2 ),
-
Vm=80km/h - teren zabudowy (ograniczenie prędkości do 70km/h), jezdnia nieograniczona krawężnikiem z zastrzeżeniem § 13. ust. 2 ),
-
Vm=80km/h - teren zabudowy (ograniczenie prędkości do 70km/h), jezdnia ograniczona krawężnikiem
-
Vm=70km/h - teren zabudowy (teren zabudowany, ograniczenie prędkości do 50km/h), jezdnia nieograniczona krawężnikiem
-
Vm=60km/h - teren zabudowy (teren zabudowany ograniczenie prędkości do 50km/h), jezdnia ograniczona krawężnikiem
|
6
|
Głębokość przemarzania gruntu
|
hz=1.0m
|
7
|
Przekrój drogi
|
- szlakowy
- uliczny
- półuliczny
|
8
|
Spadki poprzeczne jezdni
|
- daszkowy 2% na prostych i łukach,
- jednostronny 2÷6% na łukach,
|
9 |
Jezdnia |
|
10 |
Opaska |
- przekrój uliczny - brak,
- przekrój szlakowy: obustronna o szerokości 0,5m o nawierzchni bitumicznej i konstrukcji jezdni
|
11 |
Skarpy |
- ukształtowane w spadku 1:1,5
|
12 |
Odwodnienie |
- powierzchniowe, rowy trapezowe przydrożne, przy przekroju szlakowym,
- rowy kryte przy przekroju ulicznym.
|
13 |
Pobocza |
- Na drodze
- kruszywowe szerokości 1,00m
- Na zjazdach i dodatkowych jezdniach
- gruntowe/ kruszywowe szerokości 0,75m
- Przy chodnikach, ścieżkach rowerowych i ścieżkach pieszo - rowerowych
- gruntowe/ kruszywowe szerokości 0,5m
|
14 |
Chodniki dla pieszych |
- szerokości 2,64m o nawierzchni z kostki betonowej przy krawędzi jezdni (szerokość mierzona wraz ze skrajnią drogową, balustradą ochronną oraz obrzeżem),
- szerokości 1,66m o nawierzchni z kostki betonowej oddzielony od jezdni pasem zieleni/rowem (szerokość mierzona wraz z obrzeżami)
|
15 |
Ścieżka rowerowa |
- szerokości 2,84m o nawierzchni z kostki betonowej przy krawędzi jezdni (szerokość mierzona wraz ze skrajnią drogową, balustradą ochronną oraz obrzeżem),
- szerokości 2.00m o nawierzchni z kostki betonowej oddzielony od jezdni pasem zieleni/rowem (szerokość mierzona wraz z obrzeżami)
|
16 |
Ścieżka pieszo - rowerowa |
- Na terenie zabudowy:
- szerokości 3,84m przy krawędzi jezdni (szerokość mierzona wraz ze skrajnią drogową, balustradą ochronną, skrajnią ścieżki oraz obrzeżem),
- szerokości 3,16m oddzielona od jezdni pasem zieleni/rowem (szerokość mierzona wraz z obrzeżami).
- poza terenem zabudowy:
- szerokości 3,34m przy krawędzi jezdni (szerokość mierzona wraz ze skrajnią drogową, balustradą ochronną, skrajnią ścieżki oraz obrzeżem),
- szerokości 2.66m oddzielona od jezdni pasem zieleni/rowem (szerokość mierzona wraz z obrzeżami).
|
17 |
Zatoki autobusowe |
- o szerokości 3,0m i długości 20,0m, ze skosem najazdowym 1:8 i wyjazdowym 1:4,
- ponadto na długości peronu na chodniku zaprojektowano 2 rzędy płytek ostrzegawczych (dotykowych) 35x35x5cm;
|
18 |
Dodatkowe jezdnie drogi krajowej: |
- klasa drogi: D,
- prędkość projektowa: Vp=30km/h,
-
przekrój: jednojezdniowy z jednym pasem ruchu
o szerokości 3,5 m z niezbędnymi poszerzeniami na łukach,
-
mijanki: długości 25m, szerokości 1,5m zlokalizowane w odległości mniejszej niż 1,0km od siebie
|